De eerste twee weken - Reisverslag uit Piscadera, Curaçao van Robin Franken - WaarBenJij.nu De eerste twee weken - Reisverslag uit Piscadera, Curaçao van Robin Franken - WaarBenJij.nu

De eerste twee weken

Door: Robin Franken

Blijf op de hoogte en volg Robin

17 Februari 2019 | Curaçao, Piscadera

Bon Nochi!

2 weken zitten er op nu nog 4 maanden te gaan op Curacao. De eerste 2 weken stage zijn klaar in het kinderdagverblijf. Er zijn 2 groepen kinderen 6 baby´s van 0 - 1,5 jaar. De tweede groep zijn de peuters van 2-6 jaar. De tweede groep begeleiden wij in de middagen. Amy vind het een leuke stage met de kinderen. Voor mij (Robin) was het erg wennen en de eerste dagen vond ik stage niet leuk. Na het kennen van de kinderen begon het leuk te worden en had ik wel zin in stage. De kinderen moesten wennen aan ons maar noemde ons naar 3 dagen al Tante Mimi ( Amy) en Tante Obin ( Robin). De R is nog moeilijk voor de kinderen om uit te spreken. We gaan ook al meer Papjaments leren wat een aparte taal is. De eerste 2 weken konden we goed observeren wat voor onderwerp we willen gebruiken voor ons onderzoek. En we proberen de jeugdzorg kant op gaan omdat dit natuurlijk ons beroep is. In de middag gaan we knutselen, puzzelen, boekjes lezen en buiten spelen met de kinderen. Op de baby groep hebben we ook af en toe geholpen, dus omgaan met een baby's kunnen we af kruisen.
In week 1 had Amy een cultuurshock ze moest met de auto rijden naar stage het ging goed, alleen waren andere bestuurders in het verkeer een beetje agressief. Hier nemen ze bijvoorbeeld de binnenkant van de rotonde en gaan ze van de binnenbaan afslaan. Daarom moest ik de eerste week rijden wat ik niet erg vindt wat rijden vindt ik leuk. Het eerste vrije weekend zijn we naar Punda gegaan waar je de woorden Curacao en Dushi kan zien. Verder zijn we de toerist gaan uithangen en hebben we Punda verder verkent. Bij een Hollands cafe zijn we natuurlijk even smoothies gaan drinken. Zaterdag en Zondag hebben we even ontspant op het strand. Zondag avond hebben we de studemt uitgehangen en zijn we naar de club wet & wild gegaan om drankjes en dansjes te doen. We hebben ondertussen wat problemen met de auto gehad dat was dus niet fijn. Gelukkig heb ik een broer die automonteur is, dus wist ik er wat van wat er gemaakt moest worden. Maarja als er onderdelen besteld moeten worden kan het wel een maand duren voordat het gemaakt kan worden. Een nadeel van hier is de muggen. Ik wordt lek gestoken en heb muggenbulten van hier tot tokio. En Amy die heeft niks......
Op valentijns dag zijn we samen uit eten geweest bij papagayo beach club. Zo hadden we allebei een date op deze avond haha.
Vrijdag zijn we naar de Christoffelberg gegaan om 7:30 waren we en om 8:00 begonnen we aan de klim.. Ik vond het leuk om te doen lekker het park verkennen een beetje klouteren, klimmen en wandelen. Amy vond het wat minder omdat het best intensief is en veel geklouter was. Maar uiteindelijk kwamen we aan de top. Wat een uitzicht heb je daar, je kijkt mooi over het park heen en kan de kustlijn zien. Water is geen overbodige luxe tijdens deze klim 1 tot 1,5 liter heb je wel nodig. Met wat schrammen en blaren kwamen we heelhuids aan thuis. Op zondag had Amy veel zin in Starbucks dus daar zijn we even koffie gaan drinken.

• 18 Februari 2019 - 05:54

Anja Lauwen:

Wat een ervaring voor jullie en al het nodige geleerd over het eiland...
    Jullie zijn wel ondernemend en doen naast de stage ook genoeg leuke dingen. Top!!!
    De mentaliteit daar is ook kom ik er vandaag niet dan morgen of volgende week maar.
    Daar ga je vanzelf in mee naar verloop van tijd.
    Robin en Amy geniet van deze bijzondere tijd op Curaçao!!!

Groetjes
    Corné en Anja lauwen

• 18 Februari 2019 - 11:35

Yildu :

Heee Lieverds!,
    Fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie en dat de stage nu ook beter gaat!
    Hopelijk kunnen we volgend weekend weer een keertje skype, dan kunnen jullie alles vertellen over die leuke feestjes waar jullie heen gaan in jullie vrije tijd en over de omgeving. Hoe gaat het met de auto nu?

Mis jullie heel erg!!! Hopelijk is het snel juni en kan ik weer met jullie mee PARTY'EN!

Liefs en knuffels XXX

• 18 Februari 2019 - 12:29

Ria:

Wat een belevenissen hebben jullie daar en wat fijn dat het goed gaat met jullie.
    We kunnen niets anders zeggen dan door gaan waar jullie mee bezig zijn en voor al genieten.
    het is zo april dan komen wij jullie kant op en kunnen we zelf zien hoe dat het met jullie gaat.
    Groetjes Mama en Papa

• 18 Februari 2019 - 17:23

Corrie:

Wat leuk om te zien dat jullie zo genieten, ook al is alles anders als in Nederland.
    En dat de stage nu ook goed gaat, en dat jullie nog veel van die kleintjes mogen genieten en hun taaltje kunt leren.
    Robin en Amy ga lekker samen van curacao genieten want voor je het weet is het weer voorbij.